Konstrukcja rury - system dBlue
Do produkcji systemu dBlue zastosowano najnowocześniejszą metodę koekstruzji rur trójwarstwowych z polipropylenu modyfikowanego. To proces współwytłaczania i trwałego łączenia ze sobą trzech pochodnych polipropylenu. W ten sposób postawiono na drodze przepływającym przez rury ściekom trzy różne warstwy czyli ośrodki fizyczne, powodując przez to ekstremalne ograniczenie rozprzestrzeniania się hałasu kanałowego, ale także odporność na specyficzny skład i temperaturę ścieków oraz działanie czynników zewnętrznych.
Każda z trzech warstw tworzących system dBlue jest indywidualnie odpowiedzialna za postawione jej zadanie.WARSTWA WEWNĘTRZNA [W]
- materiał polipropylen PP-B z uniepalniaczem
- kolor [jasny szary]
- odporna na wysoką temperaturę +90 C [+95 C]
- wysoka odporność chemiczna
- gładka powierzchnia
WARSTWA ŚRODKOWA [S]
- materiał polipropylen modyfikowany PP-H z wypełniaczem mineralnym
- dodatkowo wzmocniona minerałami
- kolor [biało-kremowy]
- redukcja hałasu
- wysoka sztywność
WARSTWA ZEWNĘTRZNA [Z]
- materiał polipropylen PP-B
- kolor [niebieski]
- odporność na naprężenia zewnętrzne
- odporność na czynniki atmosferyczne
- gładka powierzchnia